Bienvenue sur le Forum du club de l'Anneau de Mélian

Club de jeux de rôle, jeux de plateau, Grandeur Nature, jeux de cartes, Wargames
 
PortailAccueilCalendrierDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le deal à ne pas rater :
Cartes Pokémon EV6.5 : où trouver le Bundle Lot 6 Boosters Fable ...
Voir le deal

 

 L5R - les éclaireurs de l’Empire

Aller en bas 
+4
Pascal
Claire
Mathis
beatrix.aude
8 participants
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant
AuteurMessage
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 13:39

Clan du Scorpion

SOSHI SHUGENJA SCHOOL
Although it is admittedly rare, there are times when the prodigious physical abilities of the Bayushi and Shosuro are inadequate to accomplish a task requiring stealth and subtlety. When this happens, a student of the Soshi Shugenja School is brought in to deal with the matter. The Soshi understand better than most that the kami are not honorable beings as many envision them, but rather completely alien creatures with no firm concept of human behavior or even of honor itself. They can and will do virtually anything asked of them if properly entreated, so long as the request is not a violation of the natural order such as blood sorcery. The Soshi excel at exploiting this to channel the kami into feats of stealth, trickery, and deception. Although all shugenja have the potential to cast spells discreetly, none excel at it as the Soshi do. Their ability to cast virtually any non-damaging spell without any outward indications of its origin make them perfect for infiltration and subtle manipulation at court.

  • Benefit: +1 Awareness
  • Skills: Calligraphy (Cipher), Courtier, Etiquette, Lore: Theology, Spellcraft, Stealth, any one Skill
  • Honor: 2.5
  • Outfit: Robes, Wakizashi, Knife, Scroll Satchel, Traveling Pack, 5 koku
  • Affinity/Deficiency: Air / Earth
  • Technique:  The Kami’s Whisper  – The Soshi cast their spells as quietly as the kami themselves. You may sacrifice an additional spell slot (of the same Element) when casting any spell with no potential to inflict damage in order to eliminate all visible signs of the spell having been cast. All spell effects take place normally; there is simply no outward sign of what has happened. You also gain a Free Raise on any spell with the Illusion keyword.
  • Spells: Sense, Commune, Summon, 3 Air, 2 Fire, and 1 Water


THE YOGO WARDMASTERS
The school founded by Yogo is known for an unusual style of magic that focuses on special protective charms known as wards. These are similar to the exorcism wards used by the Toritaka, but are significantly more flexible in their use and application. The Yogo guard their methods
carefully and seldom allow others to study in their dojo; even their shugenja cousins in the Soshi family know little about the secrets of ward magic.

  • Benefit: +1 Intelligence
  • Skills: Calligraphy (Cipher), Etiquette, Investigation, Lore: Theology, Spellcraft, Stealth, any one High or Low Skill
  • Honor: 1.5
  • Outfit: Robes, Wakizashi, Knife, Scroll Satchel, Traveling Pack, pack of twenty Paper Wards, 3 koku
  • Affinity/Deficiency: Yogo Shugenja do not have an elemental Affinity or Deficiency. Instead, they have an Affinity for all non-Void spells with the Wards keyword, and a Deficiency for all spells with the Travel or Craft keywords. They may treat certain spells as having the Wards keyword—see the sidebar.
  • Technique:  Way of the Wardmaster  – The Yogo are masters at creating wards for later use. When
    you cast any spell with the Wards keyword, you may Raise a number of times equal to the spell’s Mastery Level to instead place the spell into a paper ward. Once this is done, the paper ward will hold the spell “latent” until you activate it (as a Simple Action) by placing it on a target. Only you may activate your wards. The ward sticks to the target and immediately discharge the spell, whose duration is measured normally from that moment. If an area-effect spell is discharged onto a living target, it will only affect that target. Placing a paper ward on an unwilling target requires an unarmed melee attack using a roll of Spellcraft / Agility. An active ward may be physically torn/destroyed, which instantly ends any ongoing spell effects; this requires a Simple Action.
  • Spells: Sense, Commune, Summon, 3 Wards spells, 3 other spells (may not be Void spells)


Yogo Ward Spells
The Yogo have studied their ward magic for countless generations and have become quite adept at using wards to perform magic in unconventional ways. For purposes of spell selection and the use of their Technique, Yogo Shugenja may treat the following spells as having the Wards keyword:
Air: To Seek the Truth, By the Light of the Moon, Benten’s Touch, Summon Fog.
Earth: Armor of the Earth, Courage of the 7 Thunders, Force of Will, Wholeness of the World.
Fire: Extinguish, Fires of Purity, Disrupt the Aura, Haze of Battle, Globe of the Everlasting Sun.
Water: Reversal of Fortunes, Rejuvenating Vapors, Wisdom and Clarity, Near to Ice.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 20:38

Clan de la Licorne

THE IUCHI SHUGENJA SCHOOL
With the possible exception of the Agasha, the Iuchi are the least conventional and conservative shugenja family in the Empire. They are wild and carefree, and as many of their sensei’s lessons are taught in the open plains as in the temple. This stems from their history of teaching while the Clan was traveling through distant realms. The impact of those years is also felt in the diversity of the family’s magical styles. The Iuchi embrace, among others, the style called meishodo, which involves the creation of magical talismans that shugenja can draw on in lieu of the kami. In keeping with the theme of the Unicorn in general, the Iuchi Technique enhances movement and allows for unparalleled speed, even among the Unicorn. Their ability to cast more powerful Travel spells further enhances their skill in this area.

  • Benefit: +1 Perception
  • Skills: Battle, Calligraphy (Cipher), Horsemanship, Lore: Theology, Meditation, Spellcraft, Stealth, any one High or Bugei Skill
  • Honor: 5.5
  • Outfit: Extravagant Clothing, Wakizashi, any 1 weapon, Callygraphy Set, Traveling Pack, Horse (Unicorn Riding Horse), Scroll satchel, 10 koku
  • Affinity/Deficiency: Water / Fire
  • Technique: Spirit of the Wind – The Iuchi harness the power of the elements to grant the waves’ speed to others. As a Complex Action, you may sacrifice one spell slot of any element to grant one target individual an additional Simple Move Action. This Simple Action is in addition to the target’s normal Actions per Round. The additional Action must be used on the target’s next Turn or it is lost. You also gain a Free Raise on any spell with the Travel keyword.
  • Spells: Sense, Commune, Summon, 3 Water, 2 Earth, 1 Air




MEISHODO SHUGENJA SCHOOL
During their travels outside the borders of the Emerald Empire, the Unicorn discovered many different methods and styles of magic among both their allies and enemies, incorporating them into a single method. The original gaijin sorcerers who created name magic could not speak to the elemental kami and had no direct access to the gods. Instead, they forged amulets of power that could simulate magical effects by invoking the true names of the elements. When the Unicorn studied this magic, they realized it trapped a kami into the item, forcing it to reproduce a single effect whenever the sorcerer focused his will into it. The Unicorn changed and adapted the process to fit their own beliefs. Their meishodo amulets no longer trap the kami, but instead appeal to the elements surrounding the amulet to perform the desired magical effects. However, somewhat like the gaijin originals, a Unicorn meishodo amulet contains only one unalterable effect that can be invoked in this manner. Meishodo is a Unicorn secret, jealously guarded by all of the clan. Meishodo sacrifices power for speed, using a brief incantation rather than an extended dialogue with the kami, and speed has always been an important aspect of the Unicorn approach to life.

  • Benefit: +1 Stamina
  • Skills: Calligraphy, Craft: Meishodo, Defense, Lore: Theology, Meditation, Spellcraft (Spell Research), any one High or Bugei Skill
  • Honor: 4.5
  • Outfit: Robes, Wakizashi, Knife, Scroll/Amulet Satchel, Traveling Pack, 4 koku
  • Affinity/Deficiency: Earth / Air
  • Technique: Mysteries of the Meishodo – Meishodo is a mixture of gaijin and Rokugani magic, resulting in a fast and powerful method of calling the kami. Shugenja studying these methods learn to create meishodo amulets, keyed to invoke the elements in specific ways. You may create a magical amulet by making a successful roll of Craft: Meishodo/Ring, using the Ring for the desired
    spell. The TN of this roll is equal to 15 plus 5x the spell’s Mastery Level. Creating a meishodo requires a number of hours equal to the spell’s Mastery Level. If the roll is successful, you create a small charm imbued with the prayer to the kami that will cast the chosen spell. Each meishodo stores only one spell, and is used in place of the scroll normally required to cast the spell. Casting a spell through a meishodo requires only one Complex Action, regardless of the Mastery Level of the spell. You do not have to make a Spell Casting Roll to cast the spell, but the spell cannot gain any benefits from Raises (not even Free Raises). You expend a spell slot as
    normal. You may only create meishodo from spells of a Mastery Level equal or less than your Shugenja School Rank, and can never create meishodo from spells of Mastery Level 4, 5 or 6. Other shugenja may use your meishodo if they are proficient in meishodo magic (e.g. trained in this school).
  • Spells: Sense, Commune, Summon, 3 Earth, 2 Water, 1 Fire
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 20:49

Clan du Renard

THE KITSUNE SHUGENJA SCHOOL
The Fox Clan is located next to one of the largest forests in Rokugan, a fact that has shaped the direction of their lessons. Each Kitsune shugenja gains a love for the spirits and the tranquility of the deep forest after countless hours meditating within its borders. This connection between man and beast is encouraged and strengthened with comprehensive lessons. The Kitsune’s love for nature is evident in the abilities taught at their school. The Kitsune can connect with the wilderness and the animals that inhabit it. It is a versatile technique that can be vital to the Kitsune shugenja’s duties, and few from other schools can duplicate the Fox’s abilities.

  • Benefit: +1 Stamina
  • Skills: Calligraphy, Defense, Hunting, Medicine (Herbalism), Meditation, Spellcraft, any one ne High or Bugei Skill
  • Honor: 4.5
  • Outfit: Robes, Wakizashi, Knife, Scroll satchel, Travelling Pack, 3 koku
  • Affinity/Deficiency: Earth / Air
  • Technique: Essence of Chikushudo – None in the Empire are closer to the ways of nature than the simple Kitsune who make the wilderness their home. You may use the Sense, Commune, and Summon basic
    spells to affect the animal spirits of Chikushudo as well as kami (using Summon results in the appearance of a single animal spirit rather than a set amount of elemental material). Animal spirits tend to be more direct than the kami, and perceive things differently, but have just as little sense of why man does what he does. You gain a Free Raise on any non-damaging spell cast on an animal.
  • Spells: Sense, Commune, Summon, 3 Earth, 2 Water, 1 Fire
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 20:54

Clan de la Libellule

THE TONBO SHUGENJA SCHOOL
The Tonbo are a deeply spiritual people. They have forged a strong connection to the mountains and remain in their lands even though hardship after hardship has fallen upon them. Though the Tonbo Shugenja are no less priests than their counterparts in the other Clans, they are acutely aware
of the political responsibilities that rest on their shoulders. As the intermediaries between the Dragon Clan and the rest of Rokugan, the Tonbo are well equipped to survive the perilous courts of the Empire. The Tonbo Shugenja School uses all the resources at its disposal to prepare its students for the courts. A trained Tonbo can use his connection to the spiritual world to heighten his social graces. This boost is often a necessity with opponents such as the Lion Clan always watching for a social faux pas.

  • Benefit: +1 Perception
  • Skills: Calligraphy, Courtier, Etiquette, Meditation (Void Recovery), Sincerity, Spellcraft, any one High Skill
  • Honor: 4.5
  • Outfit: Robes, Wakizashi, Knife, Scroll satchel, Travelling Pack, 3 koku
  • Affinity/Deficiency: Water / Fire
  • Technique: Guided by Fate – The Tonbo are adept at court as well as the ways of the shugenja, serving as they have as the Dragon Clan’s intermediaries almost since their creation. The kami’s whispers can be powerful tools in court. You may expend one spell slot to gain a bonus of +1k0 on one Social Skill Roll. You may never spend more spell slots than your School Rank to augment a single roll. You gain a Free Raise on any spell with the Divination keyword.
  • Spells: Sense, Commune, Summon, 3 Water, 2 Air, 1 Earth
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 21:03

Clan du Mille-Patte

THE MOSHI SHUGENJA SCHOOL
An extremely devout and matriarchal people, the Moshi devote themselves to the worship of the Sun for centuries. The practices of the Moshi shugenja were developed over the course of many years spent in unwavering devotion to the Sun Goddess Amaterasu. the Moshi are highly adaptable. Their ability to gain an additional Affinity during the day, particularly since it is not accompanied by an additional Deficiency, allows them extreme versatility in their spell-casting choices, enough to rival even the Isawa of the Phoenix Clan.

  • Benefit: +1 Awareness
  • Skills: Calligraphy (Cipher), Divination, Lore: Theology, Meditation, Spellcraft, any two High Skill or Bugei Skills
  • Honor: 4.5
  • Outfit: Robes, Wakizashi, Knife, Scroll satchel, Travelling Pack, 10 koku
  • Affinity/Deficiency: Air / Earth
  • Technique: Favor of the Sun, – No family has been more reverent of the Sun hroughout their history, and their piety has granted them great favor with the Heavens. During the day, you gain an additional Affinity for Fire spells. This benefit is lost at night. You also gain a Free Raise on any spells with the Thunder keyword.
  • Spells: Sense, Commune, Summon, 3 Air, 3 Fire
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 22:25

Béatrice m'informe que Thierry voulait jouer aussi à L5R. Je ne l'avais pas noté car je ne me rappellais pas qu'il m'avait dit qu'il voulait jouer et il n'a pas posté quand j'ai annoncé ma campagne (sauf erreur de ma part). Il aimerait jouer le même type de personnage qu'il a joué lors de mon one-shot, un shugenja Scorpion. Je le rajoute exceptionnellement en 6e joueur et du coup, on est vraiment au complet.

Claire, tu peux jouer un second shugenja ou tu jouer tout à fait autre chose du coup Smile.

Revenir en haut Aller en bas
Claire

Claire


Messages : 314
Date d'inscription : 16/01/2009
Age : 49
Localisation : Gagny (93)

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 23:44

Non non je vais surtout laisser ma place à Thierry ^^
Je participais parcequ il restait de la place.
sujet clos pour moi amusez vous bien
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 13 Mai 2016 - 23:45

Claire a écrit:
Non non je vais surtout laisser ma place à Thierry ^^
Je participais parcequ il restait de la place.
sujet clos pour moi amusez vous bien
dommage, je te voyais bien en Licorne grande gueule moi...

Bon ben retour à 5 personnes avec Thierry à la place de Claire.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 16 Mai 2016 - 0:45

Changement de programme : Thierry va découvrir les joies d'être un shugenja Isawa Smile.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyDim 22 Mai 2016 - 23:53

Béatrice et moi avons réussi notre jet de persuasion et Claire jouera avec nous.

Par ailleurs, Sylvain a créé un clan mineur, celui du Raton-Laveur et c'est assez sympathique pour que je l'intègre à l'univers de jeu.
Revenir en haut Aller en bas
Claire

Claire


Messages : 314
Date d'inscription : 16/01/2009
Age : 49
Localisation : Gagny (93)

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 23 Mai 2016 - 10:55

En même temps quand on est en colère on est assez persuasif ^^
Donc j'ai pas retrouvé ma licorne, mais tu peux noter pour moi une vierge de bataille du clan de la licorne
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 23 Mai 2016 - 11:14

Claire a écrit:
En même temps quand on est en colère on est assez persuasif ^^
Donc j'ai pas retrouvé ma licorne, mais tu peux noter pour moi une vierge de bataille du clan de la licorne
Je n'étais pas en colère et je n'ai pas eu l'impression que Béatrice non plus Smile
Une vierge de bataille donc, c'est noté.

On aura donc un groupe plutôt orienté Bushi, je résumé ici

1- Beatrice - bushi Shiba (Phénix)
2- Sylvain - moine Togashi (Dragon)
3- Zed - bushi Kakita (Grue)
4 - Mathis, bushi Mirumoto (Dragon)
5 - Thierry, shugenja Isawa (Phénix)
6- Claire, Vierge de Bataille Otaku (Licorne)

Un groupe donc principalement Phénix-Dragon avec une Licorne et une Grue perdues au milieu, ce qui promet quelques moment assez drôles Smile.

Je vous demanderais à tous de réfléchir à des raisons pour lesquels de braves et honorables samouraïs tels que vous ont été choisi pour devenir des éclaireur et cartographe au service de l'honorable héraut impérial Miya Sakura (une cartographe qui chasse les cartes, j'ai trouvé ça poilant Laughing ), si vous avez besoin d'info de background, je suis à votre disposition Smile.

Revenir en haut Aller en bas
Claire

Claire


Messages : 314
Date d'inscription : 16/01/2009
Age : 49
Localisation : Gagny (93)

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 23 Mai 2016 - 13:21

Relis mon message c est moi qui était en colère ^^
Revenir en haut Aller en bas
Claire

Claire


Messages : 314
Date d'inscription : 16/01/2009
Age : 49
Localisation : Gagny (93)

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 23 Mai 2016 - 13:22

Bon dis pour moi c était ce que je connaissais un peu la vierge de bataille mais si t à besoin d autre chose comme perso moi je m en fou en fait c est comme tu veux pour équilibrer le groupe ^^
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 23 Mai 2016 - 19:27

Claire a écrit:
Bon dis pour moi c était ce que je connaissais un peu la vierge de bataille mais si t à besoin d autre chose comme perso moi je m en fou en fait c est comme tu veux pour équilibrer le groupe ^^

Le groupe est constitué de 4 combattants, d'un moine tatouée donc quand même une sorte de combattant et d'un shugenja. Si tu veux jouer un concept de personnage qui complète le groupe, plusieurs options s'offrent à toi. Dans tout les cas je souhaite que tu joue un concept que tu ais réellement envie de jouer et pas ce que moi je veux que tu joues Smile.

Tout d'abord, il n'y a aucun courtisan dans le groupe. Certes on se demande ce qu'un courtisan ferait dans un groupe d'éclaireurs mais certaines écoles de courtisan sont intéressantes en dehors du contexte de la cour comme :
- un hérault Miya : il s'agit d'une école de courtisan Impériale, les hérault Miya sont les messagers impériaux chargés de répandre la parole de l'Empereur et de la cour impériale dans les régions les plus reculés de Rokugan. Dans ce cas tu jouerais le/la cartographe impérial/e qui "dirige" les autres joueurs
- un Émissaire Ide : l'école de courtisan du clan de la Licorne : leur spécialité est de résoudre pacifiquement les conflits par la diplomatie. Ils utilisent des techniques développées lors de leur voyage lorsqu'ils ont été confrontées à des gaïjins aux coutumes bien différentes
- un investigateur Kitsuki : l'école de courtisan Dragon. Ils utilisent l'observation et la perception et font de très bons magistrats, même si leur obsession pour trouver des preuves est mal vu en considérant que la justice de Rokugan est plutôt basée sur les témoignages
- un Maître du savoir Asako : l'école de courtisan Phénix basée sur l'intelligence, les connaissances et le savoir, Il faudra par contre lui donner des compétences pratiques
- un barde Ikoma : l'école de courtisan Lion. Les seuls Lions qui sont autorisés à faire étalage de leurs sentiments. Ce sont des conteurs, des historiens et ils peuvent donner de la Gloire aux autres
- un marchand Yasuki : école de courtisan Crabe et une ancienne famille Grue , ils utilisent le commerce (une activité pas très noble pour les samouraïs) pour acquérir des faveurs
- un contrebandier Kasuga : école de "courtisan" du clan mineur de la Tortue, biens qu'ils effectuent toutes sorte de tâche très louches, les Tortues sont en réalité chargé par l'Empereur de surveiller toutes les conspirations possibles contre l'Empire mais également chargés de s'assurer que les gaïjins ne menacent pas Rokugan comme par le passé

Après, il y a des écoles de bushi et de moine qui s'intègre bien dans une campagne d'éclaireurs :
- éclaireur Hiruma : une école d'éclaireur Crabe fondé grace au clan de la Licorne après leur retour à Rokugan, les Hiruma ayant perdu leur chateau et les secret de leur école de bushi. Ils sont spécialisé en survie, rapidité et aussi faire durer leurs provisions
- chasseur de sorcière Kuni : il s'agit d'une école de guerriers mystiques (considéré comme moine et samouraïs) Crabe qui parcoure l'Empire pour le compte de leur Clan à la recherche de sorciers de sang et d'incursions de l'Outremonde à détuire, ils se contrefoutent généralement des frontières et juridictions des autres Clans.
- éclaireur Daidoji : école d'éclaireur du clan de la Grue spécialisés en...embuscades, pièges, et autres joyeusetés par toujours honorables mais bien entendu, c'est pour sauver la vie des autres membres du clan Wink
- chasseur de prime Tsuruchi : une école maintenue par le tout jeune clan mineur de la Guëpe, ils sont autorisés par le Champion d'Emeraude à traquer toutes sortes de criminels mais beaucoup de Clans condamnent cette pratique de "mercenaires"'
Revenir en haut Aller en bas
Claire

Claire


Messages : 314
Date d'inscription : 16/01/2009
Age : 49
Localisation : Gagny (93)

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 23 Mai 2016 - 21:17

Chasseur de sorcière kuni ça me plaît pas mal ^^
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyLun 23 Mai 2016 - 21:57

vendu !
Revenir en haut Aller en bas
Sylvain

Sylvain


Messages : 151
Date d'inscription : 19/04/2016

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyMer 25 Mai 2016 - 21:51

Après si tu trouve le groupe trop combattant, je peux passer sur le concept du raton :p
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyMer 25 Mai 2016 - 21:53

Sylvain a écrit:
Après si tu trouve le groupe trop combattant, je peux passer sur le concept du raton :p
si tu es tenté de tester ta création tu peux Smile.

Faut du coup une bonne raison que le ministère des territoires aient décidé de demander à un Raton de servir comme éclaireur rabbit
Revenir en haut Aller en bas
Sylvain

Sylvain


Messages : 151
Date d'inscription : 19/04/2016

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyMer 25 Mai 2016 - 23:45

Est-ce qu'un samouraï mandaté par le ministère peut s'entourer d'autre personnes dans le cadre de sa mission ? Par exemple pour évaluer un allié (à la demande de son daimyo) ?
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyMer 25 Mai 2016 - 23:49

Sylvain a écrit:
Est-ce qu'un samouraï mandaté par le ministère peut s'entourer d'autre personnes dans le cadre de sa mission ? Par exemple pour évaluer un allié (à la demande de son daimyo) ?
en fait oui.

Vous allez probablement en plus d'etre éclaireur, servir de garde du corps et de suite à une cartographe impériale, Miya Sakura, techniquement, elle n'est pas trop haut placé sur l'échelle sociale par rapport à vous mais comme elle représente l'une des trois familles impériales, celles de Miya, one ne l'envoie pas toute seule sur le terrain, il est clair que si les services d'un moine du clan du Raton-Laveur sont requis, il ya certaines personnes qui feront la remarque que tu dois etre surveillé pour que ton devoir n'interfere pas avec l'honneur de la Miya Smile

Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 10 Juin 2016 - 8:42

Bonjour, j'ai eu une petite conversation avec Béatrice concernant cette séance et je voudrais m'assurer qu'il n'y ait pas eu un quiproquo.

Je pensais que cette première séance serait consacrée en grande partie à la création de vos personnages, hors certains d'entre vous semblent s'attendre à des personnages prétirés. Les seuls personnages prétirés que j'ai pour le moment, c'est ceux du one-shot de la fois précédente qu'on peut jouer tel quel ou qu'on peut personnaliser. Pour ce que j'en sais à ce jour :
- Sylvain joue un moine Raton-laveur qu'il créera de A à Z
- Béatrice jouera un bushi Shiba du clan Phénix et sera basé sur le bushi prétiré Phénix du précédent one-shot, ça sera probablement le père du personnage qu'elle a joué précédemment
- Thierry joue un shugenja Isawa du clan Phénix, je n'en sais pas plus
- Claire joue un chasseur de sorcière Kuni du clan du Crabe, Il faudra le créer
- Mathis joue un bushi Mirumoto du clan Dragon, je n'en sais pas plus
- Zed joue un bushi Kakita du clan de la Grue, j'ai les détails de son personnage sur un MP,

Si vous avez des questions à poser, des précisions à apporter, des choses à ajouter, c'est le moment Smile.
Revenir en haut Aller en bas
Pascal

Pascal


Messages : 7374
Date d'inscription : 16/04/2011
Age : 49
Localisation : Tapi dans l'ombre...

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 10 Juin 2016 - 10:43

Apparté a écrit:
Ca me rappel quand je suis arrivé au club, sache qu'il y a ici une forte tradition de prétirés donc les joueurs partent en général d'office sur l'idée que le MJ fera des prétirés. Ca m'avait bcp surpris dans les premiers temps et puis je me suis habitué et maintenant je pratique aussi. On aime ou on aime pas, ca a ses avantages et ses inconvénients.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 10 Juin 2016 - 11:04

C'est quelque chose que j'avais oublié et je n'ai pas eu le temps de m'en occuper ces dernières semaines au vu de ma recherche active d'emploi. Si je résume bien, à part pour Zed et Sylvain qui ont déjà fait leur personnages, je dois créer 4 personnages pour samedi ?
Revenir en haut Aller en bas
Pascal

Pascal


Messages : 7374
Date d'inscription : 16/04/2011
Age : 49
Localisation : Tapi dans l'ombre...

L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 EmptyVen 10 Juin 2016 - 11:22

C'est toi le MJ. Fait ce qu'il te plaît. Pourquoi ne pas faire les persos avec les joueurs comme tu l'avais prévu mais en te servant de ceux du scenar découverte comme base puisque tu as plusieurs joueurs qui semblent vouloir rejouer les mêmes perso.😉
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: L5R - les éclaireurs de l’Empire   L5R - les éclaireurs de l’Empire - Page 2 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
L5R - les éclaireurs de l’Empire
Revenir en haut 
Page 2 sur 5Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant
 Sujets similaires
-
» L5R - Les Eclaireurs de l'Empire - Winter is coming
» 11/06 - L5R - les Eclaireurs Impériaux - création de perso
» Je souhaite récupérer mon Empire d'Emeraude
» [C] L'empire des cerisiers - Le festival des Lucioles
» [Aux Confins de l'Empire] Qui paie ses dettes s'enrichit

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Bienvenue sur le Forum du club de l'Anneau de Mélian :: Le Donjon - Jeux de rôles :: Séances-
Sauter vers: